چه غذاهایی برای دل درد مناسب هستند؟

غذاهای مفید برای دل درد

هنگامی که دچار دل درد شده اید آخرین کاری که ممکن است به آن فکر کنید غذا خوردن است زیرا فکر می کنید اگر غذایی بخورید حال تان را بدتر خواهد کرد.

حتی انتخاب سخت تر خواهد شد اگر دچار اسهال و استفراغ شده باشید.
 اما بعضی از غذا ها هستند که ضمن رساندن مواد مغذی به بدن حال شما را بد نخواهد کرد. با خوردن غذا قوای بدنی قوی تر خواهد شد و راحت تر می توان با بیماری مقابله کرد. در این مقاله از مجله اینترنتی پاسخگویان به بررسی غذاهای مفید برای دل درد می پردازیم.

درمان دل درد – با مایعات شروع کنید

اگر توانایی قورت دادن خوراکی های جامد و سفت را ندارید ایرادی ندارد که آن ها را رها کرده و از مایعات استفاده کنید. نوشیدنی هایی مثل نوشیدنی هایی که هنگام ورزش می نوشند، آبگوشت بدون هر ماده ی جامدی در آن، آب نارگیل. این نوشیدنی های می توانند مواد معدنی که مورد نیاز بدن است مثل پتاسیم، کلسیم و سدیم را تامین کنند.

درمان دل درد – موز را امتحان کنید

موز میوه ای است که به راحتی هضم می شود و پتاسیم زیادی در خود دارد. پتاسیم مهم ترین ماده معدنی است که در صورت اسهال و استفراغ از بدن دفع خواهد شد.
برنج

مطمئن شوید که برنج حتما سفید باشد. برنج های قهوی و دودی به طور کلی خوب هستند اما به سختی هضم می شوند بخصوص در افرادی که مشکل معده دارند سخت تر خواهد بود. غذاهای نشاسته دار و کم فیبر می توانند اسهال را متوقف کنند.

درمان دل درد با سیب زمینی

سیب زمینی به راحتی هضم خواهد شد و مواد مغذی زیادی از جمله پکتین در خود دارد. پکتین نوعی فیبر است که در آب حل خواهد شد. پکتین به بهتر شدن اسهال کمک خواهد کرد.

نان تست

نان تست سفید بهتر از نان جو سرشار از فیبر خواهد بود وقتی دچار مشکلات معده هستید. جو دارای نوعی فیبر است که در صورتی که مشکل معده وجود نداشته باشد بی ضرر هستند اما جو می تواند در مواقع اسهال و تهوع حال بیمار را بدتر کند.
گام بعدی

بعد از استفاده از غذای هایی که قبلا گفته شد می توانید از سیب زمینی پخته شده، گوشت مرغ بدون استخوان مثل سینه مرغ را استفاده کنید. اگر احساس بهتری پیدا کردید و اسهال بهبود پیدا کرد می توانید سبزی و میوه جات را هم به غذای خود اضافه کنید.

برای درمان دل درد هرگز لبنیات نخورید

شیر، پنیر و بستنی برای معده درد اصلا خوب نیستند. این خوردنی ها به سختی هضم خواهند شد زیرا چربی زیادی دارند. گاهی ممکن است ماست بدون چربی مشکلی ایجاد نکند اما در مصرف آن زیاده روی نکنید و با مقدار کم شروع کنید و ببینید چه تاثیری بروی روی حال شما خواهد داشت.


از غذاهای سرخ کردنی بپرهیزید

غذاهای سرخ کردنی مقدار زیادی چربی و روغن دارند پس هضم آن ها سخت تر خواهد بود. غذاهای سرخ کردنی حتی برای مواقعی که از سلامت کامل برخوردار هستید نیز مضر است. غذاهای سرخ کردنی واقعا معده درد را بدتر خواهند کرد.

نوشابه نخورید

گاز درون نوشابه مشکل ساز است زیرا این گازها برای سیستم هضم بدن مشکل ایجاد می کنند. با خوردن نوشابه مقدار زیادی قند به طور یک جا وارد بدن خود می کنید که می تواند استفراغ را بدتر کند. هیچ راهی نمی تواند سریع تر از نوشابه خوردن مقدار زیادی قند را به خون وارد کند. مقدار کمی نوشابه قطعا ضرر جدی به همراه نخواهد داشت.
غذاهای تند را کنار بگذارید

قطعا این آخرین موردی است که هنگام معده درد به آن فکر خواهید کرد در صورتی که علت اصلی معده درد می تواند غذاهای تند باشد. سیستم هضم ممکن است که به سختی آن را هضم کند این باعث ایجاد مشکلات معده خواهد شد. سعی کنید از خوردن فلفل تا بهبود کافی دوری کنید.

برای درمان دل درد ، میوه و سبزیجات خام را مصرف نکنید

خام خوردن میوه و سبزیجات در صورتی که در سلامت باشید مشکلی خواهد داشت. اما هنگامی که ناراحتی معده دارید فیبر موجود در آن ها که باعث حرکت آسان مدفوع در روده می شود، هنگام بیماری برعکس آن را بدتر کند. بهتر است تا بهبود شرایط و بیماری آن ها را از رژیم غذایی تان حذف کنید. برای استفاده از سبزیجات با قسمت های کوچکی از سبزی پخته شده و آب میوه شروع کنید.

شکم خود را خوشحال نگه دارید!

رژیم غذایی متعادل با مقدار زیادی میوه و سبزی جات می تواند به سیستم هضم شما کمک کند همچنین به قوای سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند و آن را آماده مبارزه با عواملی می کند که موجب نارحتی معده خواهند شد. به محرک های معده توجه کنید خوراکی هایی که حاوی اسید هستند مثل گوجه فرنگی، نوشیدنی های ترش مزه و استرس زیاد باعث تولید اسید خواهند شد که ناراحتی معده را افزایش می دهند.

افزودن دیدگاه جدید

.