روش های ماساژ کف پا

ماساژ کف پا یکی از راه های احساس آرامش در پا و گاهی کل بدن است. ماساژ میتواند موجب افزایش جریان خون در پا شود. ایستادن و راه رفتن به مدت طولانی می تواند موجب فشارهای زیادی به فاشیار کف پا شود که موجب احساس خستگی و یا درد در پا می شود. ماساژ کف پا می تواند در برطرف کردن این احساس خستگی و درد کمک کند. در زیر چند نمونه از ماساژ هایی را که برای کف پا استفاده می شود ذکر می کنیم.
روش یک
با یک دست پنجه پا را می گیریم. با دست دیگر طوری پا را می گیریم که کف انگشتان در زیر کف پا قرار گرفته و شست بر روی پا قرار بگیرد و سپس همین دست را از پنجه به طرف مچ پا می کشیم و فشار ملایمی به پا وارد می کنیم.

روش دو
با دو دست پنجه پا را می گیریم، بطوری که انگشتان دو دست در زیر پنجه و شست هر دو دست بر روی سطح پشتی پنجه پا قرار بگیرند. فشار کمی با دست ها به پا وارد کرده و دست ها را در جهت مخالف هم به طرف خارج می کشیم بطوری که سر متاتارس ها مثل بادبزنی که باز می شود از هم دور کند. این کا را 5 تا 10 بار تکرار می کنیم.

روش سه
با دو دست طوری کف پا را میگیریم که کف انگشتان بر روی پشت پا قرار گرفته و شست ها بر روی کف پا باشند. سپس در حالیکه با شست هایمان کف پا را فشار می دهیم آنها را از هم دور کرده و به طرف لبه پا می بریم. این کار را ابتدا در قسمت پاشنه انجام می دهیم و در دفعات بعد کم کم به طرف پنجه می رویم.

روش چهار
با یک دست پنجه پا را گرفته و با پاشنه دست دیگر فشار مداومی را به کف پا از پنجه تا پاشنه وارد می کنیم.

روش پنج
به هر قسمت کلفت شده و برجسته یا دردناک در کف پا، با انگشت شست بطور دایره وار فشار وارد می کنیم. فشار باید عمقی باشد، ولی نه آنقدر زیاد که ایجاد درد کند.

افزودن دیدگاه

لطفا پاسخ سوال را بنویسید.