طرز تهیه خوراک میگو با پنیر فتا و زیتون

خوراک میگو با پنیر فتا و زیتون؛ یک غذای رژیمی خوشمزه و آسان

برای شام و ناهار روزهای گرم تابستان هیچ چیز مناسب‌تر و لذیذتر از غذاهای دریایی و سبک و کم‌کالری نیاز بدن به انواع گروه‌های مهم غذایی را تامین نمی‌کند. این خوراک میگو خوشمزه به سبک آشپزی مدیترانه‌ای را می‌توانید در صورت تمایل با پاستا، برنج سفید یا قهوه‌ای و کینوا سرو کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

 

مواد لازم برای تهیه خوراک میگو با پنیر فتا و زیتون:

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر با طعم سیر

یک و نیم قاشق چایخوری سیر له شده یا رنده شده

یک عدد فلفل قرمز شیرین خرد شده

۱۰۰ گرم گوجه خشک

۲ قاشق چایخوری پونه کوهی

نصف قاشق چایخوری فلفل پاپریکا

۴/۱ قاشق چایخوری نمک

۴/۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه

۲/۱ قاشق چایخوری فلفل قرمز

۳/۱ لیوان آب

۲/۱ پیازچه ریز خرد شده

۷۵۰ گرم میگو تمیز و پاک شده

۱۰۰ گرم زیتون سیاه بدون هسته و خرد شده

۴/۳ لیوان پنیر فتا خرد شده

۲ قاشق غذاخوری جعفری شسته و ریز خرد شده

 

طرز تهیه خوراک میگو با پنیر فتا و زیتون:

برای تهیه خوراک میگو با پنیر فتا و زیتون، ابتدا یک ماهیتابه بزرگ و ترجیحا گود را کمی گرم کنید و سپس یک و نیم قاشق چایخوری روغن زیتون فرابکر با طعم سیر را در آن بریزید. سپس فلفل قرمزهای شیرین خرد شده را به روغن اضافه کنید و روی حرارت ملایم به مدت ۳ دقیقه تفت دهید.

در مرحله بعد گوجه خشک، پونه کوهی، نمک، فلفل سیاه و قرمز، آب و ۴/۳ پیازچه‌ها را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید. مواد فوق را روی شعله ملایم به آرامی و به مدت ۱۰ دقیقه هم بزنید. در نهایت یک سس غلیظ به دست می‌آورید.

در مرحله بعد میگوها و زیتون‌های خرد شده را به سس اضافه کنید. مواد را مرتب هم بزنید. این کار را آنقدر ادامه بدهید تا میگوها کاملا مغز‌پخت شوند. ۴ تا ۵ دقیقه برای پخت میگوها کفایت می‌کند. نشانه پخته شدن میگوها جمع شدن و به حالت حلقه‌ای درآمدن میگوهاست.

حالا نوبت اضافه کردن پنیر فتاست. پنیر فتا را روی مواد داخل ماهیتابه بریزد و اجازه بدهید پنیر با حرارت مواد آب شود. به هیچ‌وجه پنیرها را هم نزنید و با مواد مخلوط نکنید. یک دقیقه زمان برای آب شدن پنیر فتا کافی است. ماهیتابه را از روی شعله گاز بردارید و باقی مانده روغن زیتون با طعم سیر را روی مواد داخل ماهیتابه بریزید.

برای تزیین این خوراک میگو خوشمزه، ۲ قاشق غذاخوری جعفری خرد شده و باقی‌مانده پیازچه‌ها را روی مواد بپاشید. این خوراک کم کالری و لذیذ را می‌توانید با انواع پلو، پاستا، کینوا یا ریزوتو سرو کنید.

افزودن دیدگاه