چگونه از ریزش موهایمان جلوگیری کنیم؟

ریزش مو

دکتر علیرضا عباسیان درباره توصیه‌های طب ایرانی برای محافظت از موها اظهار کرد: این طب  موها را به یک گیاه تشبیه می‌کند همان‌طور که گیاه برای روییدن به شرایط مناسب نیازمند است موها نیز باید تقویت شوند تا رشد کافی را داشته و ریزش موها صورت نگیرد.

وی بابیان اینکه برای مراقبت از موها ۶ اصل باید رعایت شود، افزود: یکی از آن‌ها بحث خوراک و آشامیدنی‌ها است به این معنا که افراد باید برای مراقبت از موهای خود از تمام مواد غذایی بهره‌مند شوند.
این متخصص طب ایرانی ادامه داد: استفاده از مواد غذایی که حاوی روی و آهن هستند همچون انواع آجیل‌ها، ویتامین‌های گروه B و نان سبوس‌دار در تقویت و رویش موها بسیار مؤثر هستند.
 عباسیان با اشاره به اینکه خوردن سیر، پیاز، تره و تربچه باعث افزایش چربی سطح پوست سر و وز شدن موها می‌شود، گفت: بهتر از این افراد خوردن پیاز و … را کاهش دهند همچنین شستن موها یک روز درمیان کافی است و ضرورتی ندارد که افراد اگر هرروز دوش می‌گیرند موهای خود را شست‌وشو دهند.
وی عنوان کرد: خواب نیز در پرورش پوست و رویش موها بسیار مؤثر است بنابراین بهترین زمان برای خوابیدن ۱۱ شب تا حدود ساعت ۲ بامداد است که معادل چندین ساعت خوابیدن است و اثر مستقیم بر رویش مو و عدم ریزش آن دارد.
عباسیان بابیان این‌که حالات روحی روانی نیز ازجمله عوامل مهم در رشد یا ریزش موها است، گفت: ریزش مو در افرادی که اضطراب و استرس بیشتری دارند شایع‌تر است.
وی خاطرنشان کرد: جوشاندن سبوس‌ها به‌ویژه گندم و گذاشتن این مواد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و سپس آب‌کشی کردن آن‌ها یا گذاشتن سفید تخم‌مرغ به مدت ۱۰ دقیقه بر روی موها به‌ویژه مغز سر و پس‌ازآن شستن موها و استفاده از روغن‌زیتون و نارگیل جهت تقویت موها بسیار مؤثر است.

افزودن دیدگاه

لطفا پاسخ سوال را بنویسید.