من 4 سال است که ازدواج کرده ام. شوهرم را خیلی دوست دارم؛ ولی تمایل به جنس موافق دارم، امّا هیچ وقت با کسی رابطه نداشته ام؛ ولی تمایل به عکس و فیلم های زنان دارم. لطفا مرا راهنمایی کنید.

حدیث

قبل از اینکه به جواب سؤالتان بپردازیم بهتر است مقدمه ای را در این زمینه خدمتتان عرض کنیم:

خداوند متعال به طور طبیعی نیاز به جنس مخالف را در غریزه آدمی نهاده است و در جهت تأمین این نیاز طبیعی، ازدواج را به عنوان عامل وحدت جسمی و روانی انسان‎ها برای ساختن نهادی کوچک(خانواده) در مسیر همفکری و مساعدت به یکدیگر قرار داده است که از ابتدای آفرینش انسان، بدون هیچ نوع آموزشی، آدم و حوّا به این نیاز آگاه بوده و براساس آن زیسته‎اند.

اما هدایت غلط غریزه سبب برآورده نشدن نیاز واقعی و ایجاد نیاز کاذب در وجود انسان می‎گردد. این انحراف گاه ریشه در فقر و عدم وجود امکانات ازدواج داشته و گاه توجه زودرس و بیش از اندازه به غریزه شهوت، موجب دلزدگی از جنس مخالف می‎گردد. شهوت از جمله غرائز سیری ناپذیر انسان است که توجه به آن باید در حد معقول و نیاز باشد. اگرچه شرایط اجتماعی نیز در ایجاد آن بستری مناسب است.

قرآن کریم، اعمالی که موجب تهیج قوای شهوانی و خروج از مسیر عادی شود را، نهی نموده و عامل انحطاط برخی جوامع را، همین امر دانسته است. زنای با محارم، روابط جنسی نامشروع و هم‎ جنس‎ بازی، مورد نکوهش قرآن کریم قرار گرفته و در مقابل، هدایت این غریزه سازنده، در مجرای طبیعی، مورد ستایش قرار گرفته است.

انحراف جنسی، سلسله وسیعی از رفتارهای جنسی است که تعدادی از آنها شایع بوده و اجتماع در مقابل آن به تجاهل متوسل می‎شود. در علل انحراف جنسی که به معنای تمام، شامل سادیسم(لذت بردن از راه آزار دادن شریک جنسی)، مازوشیسم(به دست آوردن لذت جنسی از راه آزار خود)، حیوان بازی، بچه‎بازی، خود نمایی جنسی، هم ‎جنس‎ بازی و... می‎شود سخن بسیار رفته است.

در این جا بگوییم، عمل تمایل زن به جنس موافق را در روایات و کتب فقهی مساحقه می نامند که در اینجا تعریف این مطلب را خواهیم آورد:

در تعریف «سحق» آمده: وطی زن با زن دیگر. چون عامل و معمول هر دو زن هستند؛ این عمل را نسبت به طرفین، مساحقه گویند. مطابق نظر مشهور فقها، مجازات مساحقه برای طرفین، صد ضربه شلاق است. نظرات نادر در اجرای حد مساحقه، رجم و سنگسار، در صورت وجود شرط احصان و شلاق، در صورت عدم احصان می باشد. قانون مجازات اسلامی با پیروی از نظر مشهور فقها، در ماده 129 ق.م.ا، حد مساحقه را، درباره هر یک از طرفین صد تازیانه قرار داده است.[1]

بعد از ذکر مقدمه به اصل جواب می پردازیم: مشکل شما می تواند دلیل های متفاوتی داشته باشد. گاهی اگر حیا و کناره گیری از جنس مخالف که در دوران بلوغ، امر طبیعی و مورد قبول دین است؛ در ایامی که شخص به مرحلۀ ازدواج می رسد؛ خوب مدیریت نشود و فرقی بین ارتباط شرعی با جنس مخالف با ارتباط بدون مجوز شرعی، گذاشته نشود؛ ممکن است تا مدتی احساس بی میلی نسبت به جنس مخالف را در شخص ایجاد کند؛ که می توان به راحتی با مشاوره و تفکر آن را بر طرف کرد.

گاهی به علت ترشحات غیر طبیعی برخی از هورمون ها، چنین حالتی برای انسان پیش می آید. خوب است با انجام برخی معاینات و آزمایشات، از ترشح عادی و نرمال غدد درون ریز خود، مطمئن شوید. چه بسا در اثر ترشح غیرعادی غدد درون ریز، چنین تمایلاتی به وجود آمده و با تنظیم ترشح غدد با مصرف دارو، تمایلات جنسی شما، نرمال شده و به سادگی درمان خواهد شد. یادآوری می شود از مراجعه به پزشک و روان پزشک و مشاوران آگاه و امین امتناع نکنید و خجالت نکشید؛ که این مسئله احتمالا یک مشکل جسمانی است و هم چون دیگر مشکلات قابل درمان، باید درمان شده و قبل از تشدید بیماری، آن را حل کرد.

در هر صورت مطالبی را برای استفاده شما بیان می کنیم:

1- عدم توجه به ذهنیت ها و افکار مبتنی بر تمایل به همجنس و عدم تمایل به جنس مخالف. هیچ گاه به خود تلقین نکنید که: من به جنس مخالف هیچ علاقه ای ندارم و نمی توانم این علاقه را در خودم ایجاد کنم. هیچ گاه به خود تلقین نکنید که علاقه به همجنس و عدم تمایل به برقراری رابطه با جنس مخالف در وجود من نهادینه شده است و امکان تغییر آن وجود ندارد. چون اولاً: این گونه نیست و شما با تلاش خود می توانید این مشکل را برطرف سازید ثانیاً: این تصور جلوی هر گونه تلاش اصلاحی شما برای تغییر را می گیرد.

2- گاهی اوقات شیطان برای وادار کردن آدمی به گناه از این کانال بهره می گیرد؛ یعنی مسیر هر گناهی را به شکلی هموار می سازد. در این جا نیز مسیر آلوده شدن به برخی گناهان از کانال پشت کردن به جنس مخالف و ازدواج می گذرد و این نوع افکار و ذهنیت مقدمه ورود به آن وادی است. پس باید با این گونه افکار که جز افکار شیطانی نام دیگری بر آن نمی توان نهاد به مقابله پرداخت؛ یعنی ذره ای در شیطانی بودن این افکار تردید نداشته باشید.

3 - صحنه هائی از زندگی که در آن شخص همجنس گرا، نقش یک مرد، پدر، همسر و پسر خانواده را بر عهده دارد؛  تصور کنید و به آن بال و پر دهید و نقش خود را پر رنگ و کاملا زنانه بیان کنید. لازم است این تصویر گری را در قالب ذهن پروری و نوشته ها و رفتار روزانه و تمام حالات واقعی و خیالی و ... استمرار دهید. در یک کلام به زن بودن خود فکر کنید و همان گونه عمل کنید و زندگی زنانه و اجتماعی خود را تعقیب کنید. اگر شش ماه با این طرز تفکر زندگی کنید برای همیشه از آن افکار رهائی خواهید یافت.

4- اجتناب از نگاه شهوت آمیز به عکس و همجنس خود. مراقب نگاه خود باشید و همان طور که از نگاه شهوت آمیز به جنس مخالف؛ اجتناب می کنید؛ از نگاه هوس آلود به همجنس نیز بپرهیزید. چون از نظر شرعی، نگاه از روی شهوت به همجنس هم، حرام است.

5- اجتناب از تمام ارتباط ها، مکان ها و موقعیت هائی که انجام اندیشه همجنس گرایی را تداعی می کند.

6- افکار خود را کنترل کنید. سعی کنید به افکار هوس آلود در مورد رابطه جنسی با همجنس فکر نکنید. هیچ گاه در ذهنتان به این افکار بال و پر ندهید و آن را برای خود نیارایید. برای این کار، تلاش کنید؛ تنها نمانید. چون این گونه افکار بیشتر در هنگام تنهایی به سراغ انسان می آید. اگر این افکار، به طور ناخواسته به سراغتان آمد؛ آن را قطع کنید. از جای خود برخیزید و به میان دوستان یا اهل خانواده بروید و تا زمانی که این افکار کاملاً از ذهنتان خارج نشده؛ جمع دوستان یا خانواده را ترک نکنید.

7- توجه به آثار و عواقب همجنس بازی: انسان به صورت طبیعی تمایل به جنس مخالف دارد. هرگونه کاری که تمایل طبیعی او را منحرف سازد؛ یک نوع بیماری تلقی می شود. از دست دادن احساسات طبیعی بر جسم و روح انسان تأثیر می گذارد. چه بسا افرادی که به این بیماری مبتلا باشند؛ گرفتار ضعف قوه جنسی و به اصطلاح سرد مزاجی شوند. هم جنس بازی، عملی بر خلاف فطرت است و هر چه با فطرت، هم خوانی نداشته باشد؛ تأثیر سوء دارد.  یعنی نه تنها با این عمل به آرامش نمی رسند؛ بلکه بر تحیر و سرگردانی افزوده می شود. به همین دلیل روایات زیادی دربارۀ هم جنس بازی نقل شده که بسیار تکان دهنده است. با مطالعه آن روایات، می توان به پلید بودن این عمل پی برد. قطعاً روایات در جلوگیری از این عادت ناپسند مؤثر است.

8- نهایت تلاش خود را بکنید که بیکار نباشید. برای این کار، برای ساعات شبانه روز خود برنامه ریزی کنید. اوقات خود را با مطالعه، تفریح سالم، ورزش، و... پر کنید.

در روزها و موقعیت های نخستین، عمل کردن به این راهکارها و دل بریدن از این حالت، سخت و چه بسا ناممکن جلوه کند. اما باید توجه داشته باشید که به گفته علی علیه السلام «با ارزش ترین کارها دشوارترین آنها است» پس این حالت، نشان از ارزشمندی و اهمیت تصمیم شخص دارد و باید در مسیر عمل کردن به این تصمیم بجا و ارزشمند، گام های بهتر و بلندتر بردارد. [2]

هرچند، سحق، در قرآن کریم به صراحت مورد نکوهش قرار نگرفته است. اما مفسرین، اشاره این کتاب مقدس به اصحاب رسّ را صراحت در نکوهش سحق دانسته اند. لکن روایات بسیاری در حرمت مساحقه نقل شده است که به چند مورد اشاره می نماییم:

1 - به سؤال زنی که از مساحقه می پرسد؛ می فرمایند: «حد زنا بر آنان جاری می شود. این زنان در روز قیامت، با لباس هایی از پاره های آتش محشور می شوند و مقنعه های آتشین بر سر دارند و شلوارهایی از آتش برتن دارند و ستون هایی از آتش در شکم آنها وارده شده است که تا سرشان ادامه دارد و خداوند آنان را به داخل آتش پرتاب می کند».

2 - از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل شده که فرمود: مساحقه زنان با یک دیگر زناست.[3]

3 - امام صادق(ع) به نقل از پیغمبر(ص) فرمود: مساحقه‏(یعنی دو زن عورت خود را بهم بمالند تا لذت برند) در زنان چون لواط در مردان است، و هر زن که چنین کند، بکشیدش.[4]

 

پی نوشت ها:
 

[1] سادات اسدی، لیلا، مجله کتاب زنان، شماره 0،.

[2] با استفاده از نشریه الکترونیکی پرسمان.

[3] مستدرک الوسائل ، ج 2، ص 70.

[4] مکارم الأخلاق، ترجمه میر باقری، ج‏1، ص 444.

منبع: حوزه

افزودن دیدگاه جدید

.