طرز تهیه پیاز داغ بدون روغن

0 228

طرز تهیه پیاز داغ بدون روغن در تابه

    پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در تابه‌ای که بهتر است از جنس نچسب باشد، بریزید.
    از آنجا که پیاز، روغن آزاد می‌کند و بدون استفاده از روغن نیز می‌توان آن را سرخ کرد، با افزودن مقدار کمی آب به آن می‌توانید زمان لازم برای روغن انداختن پیاز را فراهم کنید؛ بنابراین مقدار کمی آب به پیاز اضافه کرده و حرارت را کم کنید.
    در فاصله‌ای که پیاز روغن آزاد می‌کند، آب نیز تبخیر شده و پیاز‌ها نرم می‌شوند.
    پس از تبخیر آب، مقدار کمی روغن به پیاز اضافه کرده و مرتب پیاز‌ها را هم بزنید تا سبک شده و کمی رنگ بگیرند.

طرز تهیه پیاز داغ بدون روغن در ماهیتابه‌ی رژیمی

    در صورت استفاده از ماهیتابه رژیمی نیازی به افزودن آب به پیاز نیست. همینکه درب تابه را ببندید، بخار ایجاد شده در تابه باعث نرم شدن پیاز‌ها می‌شود.
    در فاصله‌ی آب انداختن پیازها، چند بار درب تابه را باز کرده و پیاز‌ها را هم بزنید تا آب آن‌ها کاملا تمام شود.
    سپس در مرحله آخر مقدار کمی روغن اضافه کرده و بدون بستن درب تابه مرتب پیاز‌ها را هم بزنید تا رنگ آن‌ها تغییر کند.
طرز تهیه پیاز داغ بدون روغن در مایکروفر

    دو عدد پیاز را به شکل دلخواه نگینی یا خلالی خرد کرده و در ظرف پیرکس مقاوم به حرارت در یک لایه پهن کنید، طوریکه پیاز‌ها روی هم انباشته نشوند.
    حدود ۱ قاشق غذاخوری روغن روی پیاز‌ها اسپری کنید و ظرف را به در مایکروفر قرار دهید. دستگاه را روی قدرت ۹۰۰ وات و مدت زمان ۵ دقیقه تنظیم کنید.
    پس از ۵ دقیقه پیاز‌ها را از مایکروفر خارج کرده و هم بزنید. ظرف را دوباره در فر قرار دهید و ۳ دقیقه دیگر فرصت دهید تا پیاز‌ها سرخ شوند.
    پس از ۳ دقیقه دوباره پیاز‌ها را از مایکروفر خارج کرده، کمی زردچوبه به آن اضافه کنید و هم بزنید، سپس به مدت ۲ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.
    پس از ۲ دقیقه پیاز‌ها را بار دیگر هم زده و به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید.
    کل زمان سرخ شدن دو عدد پیاز خرد شده، در مایکروفر چیزی در حدود ۹-۸ دقیقه است.
    در صورتی که دوست داشته باشید پیاز داغ کریسپی درست کنید، زمان بیشتری دهید تا پیاز ترد و برشته شود.

طرز تهیه پیاز داغ بدون روغن در فر

    فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید.
    پیاز‌ها را به صورت خلالی خرد کنید.
    کف تابه را با مقدار کمی روغن چرب کنید و پیاز‌ها را در تابه بریزید.
    تابه را در طبقه وسط فر قرار دهید و صبر کنید تا پیاز‌ها سبک شده و آب آن‌ها خارج شود.
    پس از اینکه آب پیاز‌ها کشیده شد، تابه را از فر خارج کرده و روی حرارت متوسط رو به بالای اجاق گاز قرار دهید.
    مرتب پیاز‌ها را هم بزنید تا رنگ آن‌ها تغییر کرده و طلایی شوند.
روش‌های ارائه شده در این مقاله برای تهیه پیاز داغ، روش‌های کاملا رژیمی و سالمی هستند که با استفاده از حداقل روغن امکان پذیر می‌باشند. نکته مهم در تهیه پیاز داغ رژیمی با کمترین روغن این است که باید باید با حرارت ملایم کار کرد و پیاز‌ها را مرتب هم زد تا آب آن‌ها کاملا کشیده شود. پس از خارج شدن آب پیاز‌ها با افزودن مقدار کمی روغن به پیاز و تفت دادن آن در مدت زمان کوتاهی می‌توان به کار سرخ کردن پیاز‌ها خاتمه داد.

ارسال یک پاسخ

توجه داشته باشید: آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.