همه چيز درباره ماساژ صورت و چشم

پيش از ماساژ صورت دسته هاي خود را با آب و صابون کاملاً بشوييد و پوست صورت خود را کاملاً پاک کنيد.

همه چيز درباره ماساژ صورت و چشم

1-با بهبود حالت عضلاني و پوست صورت، پوست نرم تر و با قوام تر مي شود. 2-ريلکس شدن عضلات صورت و چشم ها 3-تسکين سردردها و درهاي ناحيه صورت 4-کاهش چين و چروک ريز و کم عمق روي پوست 5- تحريک جريان خون 6-کاهش استرس و تنش
نکته: پيش از ماساژ صورت دسته هاي خود را با آب و صابون کاملاً بشوييد و پوست صورت خود را کاملاً پاک کنيد. چنانچه پوست صورت شما دچار آکنه و يا زخم است، از ماساژ دادن آن خودداري کنيد.
مي توانيد در ماساژ صورت از روغن هاي مخصوص نيز استفاده کنيد. کف دست هاي خود را به روغن آغشته کرده و به آرامي روي صورت خود بماليد (البته به غير از چشم ها)

ماساژ صورت
 
1-چشمان خود را ببنديد و کف دست ها را روي چشم ها قرار دهيد. به روي چشم ها فشار ملايمي وارد کرده و به آهستگي دست ها را برداريد.
2-شست خود را وسط چانه قرار دهيد و با حرکات چرخشي آن را ماساژ دهيد. 3- با کف دست ها، يکي به دنبال ديگري، روي پيشاني از رأس بيني تا خط رويش موها بکشيد. 4-از رأس بيني شروع کرده و از ابتدا تا انتهاي ابروها را با انگشتان شست و اشاره نيشگون وار بکشيد. 5-زير استخوان هاي گونه را با ملايمت به سوي بالا فشار دهيد و به مدت 30 ثانيه نگه داريد. 6-انگشت اشاره و انگشت مياني را دو طرف سوراخ هاي بيني قرار داده و در جهت زير استخوان هاي گونه، سپس بالاتر از گوش ها بکشيد و در انتها در ناحيه شقيقه ها يک حرکت دايره وار انجام دهيد. 7-نوک سه انگشت خود را بر روي بخش فوقاني پيشاني قرار داده و با کمي فشار به سمت شقيقه ها و پايين بکشيد. 8-انگشتان را روي نقطه شروع ابروها گذاشته و به سمت شقيقه ها بکشيد. 9-انگشت اشاره را از وسط لب ها به سمت گوشه لب ها و بالا بکشيد و 30 ثانيه نگه داريد. 10-از چانه شروع کنيد و کف دستانتان را روي استخوان هاي گونه و خط فک به سمت شقيقه ها و گوش مالش دهيد. 11- نوک انگشتان سبابه را روي چانه قرار داده و به سمت بالا تا پايين استخوان هاي گونه بالا بکشيد و 30 ثانيه نگه داريد.

همچنین مطالعه کنید:  عوارض وحشتناک و خطرناک مصرف نابجای آمپول دگزامتازون

ماساژ چشم ها
 
1-کف دست خود را روي چشم ها گذاشته و با اعمال فشاري ملايم به صورت چرخشي ماساژ دهيد. 2-شست و انگشت اشاره خود را روي پلک هاي پايين و بالا قرار داده و با ملايمت به مدت 30 ثانيه ماساژ دهيد. در اين ماساژ بايد کره چشم ها را نيز احساس کنيد. 3-دو انگشت خود را در دو طرف کره چشم قرار داده و با حرکات ملايم رو به بالا و پايين بدون اعمال فشار ماساژ دهيد. 4-با چشمان کاملاً باز و يا نيمه بسته، انگشت اشاره را در قسمت راست چشم قرار داده و سپس چشم را به سمت راست بچرخانيد و درمقابل فشار انگشت روي کره چشم اندکي مقاومت کنيد.
براي چشم چپ نيز عکس اين حرکت را تکرار کنيد. اين تمرين را در قسمت گوشه هاي داخلي چشم نيز انجام دهيد.

چند ماساژ ژاپني بر پايه طب سوزني
 
1-با ضربات ريتميک و نرم با برآمدگي هاي انگشتان دست به سر خود ضربه وارد کنيد ( تأثير: آرامش بخش، رفع کننده اضطراب)
2-با شست خود روي برآمدگي وسط بيني، ميان دو ابرو را فشارداده و نگه داريد، سپس فشار را برداريد. اين عمل را چند بار تکرار کنيد. ( تأثير: آرامش بخش و رفع کننده بي خوابي)
3-سر را ميان دو دست قرار داده و با ملايمت فشار دهيد. شست ها را نيز در ناحيه شقيقه ها به صورت چرخشي حرکت داده و نفس عميقي بکشيد (تأثير: رفع تنش و ريلکس کردن عضلات)
4-انگشت اشاره را به طور افقي زير بيني قرار داده و به چپ و راست حرکت دهيد. اين کار را 12 بار تکرار کنيد ( تأثير: تنظيم متابوليسم و افزايش اعتماد به نفس)
منبع: کانون خانواده 229

همچنین مطالعه کنید:  برترین سبزی ها برای سلامتی کدامند ؟

ارسال یک پاسخ

توجه داشته باشید: آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.