سلامت

  • از گیاه قاصدک ماده‌ی قوی و طبیعی به نام «شریزین» می‌گیرند و این ترکیب باعث کند یا مسدود شدن فعالیت آنزیمی می‌شود که وظیفه‌ی تبدیل تستوسترون را به استروژن بر عهده دارد. به این ترتیب نیز جلوی افت ترشح هورمون مردانه‌ی تستوسترون گرفته شده و اختلالات جنسی برطرف می‌شود

  • بادام برزیلی منبع مناسبی از روی است و در شرایطی که کاهش اشتها در کودکان ناشی از کمبود روی باشد، مصرف آن توصیه می‌شود. همچنین روی موجود در بادام برزیلی به رشد قدی کودکان در سنین رشد کمک می‌کند

  • سیب‌زمینی‌هایی که گوشته‌ی زردرنگ دارند، بافتشان نرم و صاف است؛ اما سیب‌زمینی‌های سفید رنگ دارای بافت‌های متفاوتی از جمله خشک و آردی
    هستند و این‌گونه سیب‌زمینی برای سرخ کردن مناسب‌تر است. درحالی‌که سیب‌زمینی‌های نرم و مرطوب برای پختن مناسب‌ترند.

  • بیست دقیقه بعد میزان قند خون به طور آسیب‌رسانی بالا می‌رود و در پی آن میزان انسولین تولیدشده نیز بیشتر می‌شود. کبد هم دست به کار می‌شود و میزان زیاد قند را به چربی تبدیل می‌کند

  • فلاوونوئیدی که خواص ضدسرطانی قوی دارد، کورستین می‌باشد. آلبالو و آلبالوخشکه منبع بسیار مناسبی از کورستین هستند . آلبالوی تازه و آلبالوی خشک، فعالیت آنزیم سیکلواکسیژناز را محدود می‌کنند. این آنزیم‌ها مهم‌ترین ترکیبات در فرآیند التهاب و احساس درد می‌باشند .

  • برخلاف خود نارگیل، محتوای چربی آب نارگیل واقعاً کم است؛ بنابراین شما قادر خواهید بود مقادیر بالایی از آن را بدون نگرانی از اضافه‌وزن و چاق شدن مصرف کنید. هر لیوان آب نارگیل چیزی حدود 50 کیلوکالری انرژی دارد

  • رزماری به دلیل دارا بودن ترکیبات فوق‌العاده‌ای مانند فلاوونوئیدها و غیره باعث تحریک بدن و افزایش انرژی آن می‌شود. برای همین هم اگر احساس خستگی و کسالت رهایتان نمی‌کند می‌توانید به این گیاه پرخاصیت اعتماد کنید

  • تخمه هندوانه سرشار از منیزیم می‌باشد و 100 گرم از آن 139 درصد از نیاز روزانه منیزیم را تامین می‌کند. منیزیم یک ماده معدنی است که در بدن برای عملکرد صحیح قلب، فشارخون نرمال، عملکرد صحیح سیستم ایمنی، جلوگیری از گرفتگی عضلات، متابولیسم انرژی و ... کاربرد دارد .

  • نگهداری زعفران مهم است چرا که در صورت نگه‌داری نامناسب، به مرور زمان اسانس آن تبخیر شده و از اثرات دارویی و طعم و مزه‌ی آن کاسته می‌شود و مرغوبیت آن از دست می‌رود.

  • افرادی که پا به سن می‌گذارند باید بدانند که با گذشت زمان بدن کارایی خود را در حفظ آب و بروز احساس تشنگی از دست می‌دهد. برای همین امکان کم آبی بدن در این دوره زیاد است.

  • یونجه همچنین مقداری ویتامین D داشته و سرشار از ویتامین K است که خوردن آن از خونریزی جلوگیری می‌کند و پخته آن برای رفع یبوست مفید است.

  • اگر خیلی زود دچار سرماخوردگی، آنفلوانزا یا ناخوشی‌های روزمره می‌شوید لازم است که سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید. برای این کار اسپیرولینا به شما کمک می‌کند .اسپیرولینا سرشار از بتاکاروتن (همان پیش‌ساز ویتامین A) می‌باشد و به همین دلیل هم می‌تواند باعث تسریع برنزه شدن پوست و افزایش ماندگاری آن شود .

  • پلیس آمریکا همیشه چند شیشه کوکاکولا در ماشین خود دارد. البته نه برای نوشیدن. برای شستن خون‌های ماسیده شده در جاده‌ها بعد از تصادفات رانندگی .

  • آنچه مشخص است بروکلی می‌تواند بدن را از شر سمومی که روزانه به دلیل استنشاق هوای آلوده وارد بدن می‌شود خلاص کند

  • عروس چمنزار همچنین معرق است و برای افرادی که می‌خواهند از شر توکسین‌ها و سموم بدنشان خلاص شوند فوق‌العاده است. این گیاه یک ادرارآور طبیعی نیز است .

  • منیزیم موجود در برنج قهوه‌ای، فشارخون، ریسک حمله قلبی و سکته را کاهش می‌دهد. همچنین منیزیم به علت اثری که در سیستم عصبی و ماهیچه‌ای دارد، به وسیله تعادل در عمل کلسیم، باعث کاهش خستگی و تنش‌های عصبی می‌شود .

  • موسیر باعث رفع کلسترول بدن خون می‌شود و به تنظیم فشارخون نیز کمک می‌کند. به خاطر اینکه حاوی منیزیم است. در واقع هر 100 گرم موسیر حاوی 250 میلی‌گرم از این ماده‌ی معدنی است که نقش موثری در کنترل فشارخون، بهبود عملکرد قلب و کلیه‌ها دارد و به انقباض‌های عضلانی کمک می‌کند .

  • افزایش هورمون استروژن در مردان چاق موجب شباهت بدن آن‌ها به بدن زنان می‌شود و خانم‌هایی هم که از این طریق چاق می‌شوند هورمون‌هایشان دچار اختلال می‌شوند و نسبت هورمون تستوسترون در خونشان افزایش پیدا کرده و دچار مشکلاتی مثل رویش موهای زائد می‌شوند .

  • کلروژنیک اسید موجود در قهوه سبز اثرات ضددیابتی بیشتری به نسبت کافئین دارد. این ماده جذب گلوکز غذا توسط روده‌ها را کاهش می‌دهد و نیز جذب گلوکز موجود در خون توسط ماهیچه‌ها را افزایش می‌دهد. هر دوی این عوامل باعث کاهش گلوکز موجود در خون می‌شود و در نتیجه قند خون کاهش می‌یابد .

  • بادام سرشار از کلسیم، منیزیم و فیبر است و یکی از منابع پروتئین محسوب می‌شود .

  • ذرت سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و فیتونوترینت های بسیار قوی و کارآمد است که برای کاهش گرفتگی عروق موثر می‌باشد. همچنین برخی آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ذرت آنزیم مبدل آنژیوتانسین را مهار می‌کنند و به نوعی مانند داروهای کاهنده فشارخون عمل می‌کنند.

  • قهوه سبز خالص دارای مواد چربی سوز فوق‌العاده نمی‌باشد و شرکت‌های تولیدکننده این مکمل‌ها با افزودن کافئین به آن‌ها، چربی‌سوزی آن‌ها را تضمین می‌کنند و ادعا می‌کنند که مصرف 80- 200 میلی‌گرم از عصاره قهوه سبز که در این قرص‌ها وجود دارد؛ در طی 12 هفته، آن هم در صورت رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی وزن افراد کاهش می‌یابد .

  • از این گیاه برای تسکین دردهای میگرنی، تسکین مشکلات عصبی و همچنین برای کاهش کرامپ ها یا گرفتگی‌های عضلانی ناشی از مشکل سندرم پیش از قاعدگی نیز استفاده می‌شود .

  • سیر جوانه‌زده می‌تواند باعث بالا بردن قدرت آنتی‌اکسیدانی ترکیبات سیر شود. این یافته نگاه نادرستی که پیش از این نسبت به سیر جوانه‌زده وجود داشته است را دگرگون می‌کند

  • مصرف میوه ستاره‌ای به علت وجود ظرفیت بالای آنتی‌اکسیدانی آن، فرآیند پیری را به تأخیر می‌اندازد؛ زیرا علت اصلی فرآیند پیری و فرسودگی، آسیب
    ناشی از رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها می‌باشد

  • کفیر دارای فوایدی برای سیستم ایمنی بدن است و شما می‌توانید با اطمینان آن را هر روز استفاده کنید. این نوشیدنی حاوی سطح بالایی از تیامین، B12،کلسیم، فولات و ویتامین K است. کفیر منبع خوبی از بیوتین است که به بدن در جذب سایر ویتامین‌های گروه B کمک می‌کند

  • هندوانه سرشار از لیکوپن است. این ترکیب معجزه‌گر خواص ضدالتهابی فوق‌العاده‌ای دارد. در سال 2002، محققان به این نتیجه رسیدند که لیکوپن
    قادر است رادیکال‌های آزاد التهاب‌زا را شناسایی و از بین ببرد.

  • ذرت بنفش به دلیل دارا بودن آنتوسیانین‌ها ریسک نفروپاتی کلیوی در بیماران دیابتی را کاهش می‌دهد .

  • داخل این نان‌های سفید علاوه بر قند، سدیم یا همان نمک نیز وجود دارد. هر 100 گرم نان سفید حدود 50 درصد نیاز روزانه‌ی ما به نمک را تامین می‌کند.

  • ترکیب آب با لیموترش یک درمان مناسب و طبیعی برای رفع دندان‌درد و همچنین مقابله با آسیب لثه‌ها می‌باشد. البته توجه داشته باشید که زیاده‌روی در مصرف و یا قرقره کردن زیاد با این محلول امکان دارد که به مینای دندان‌هایتان آسیب بزند . نوشیدن مخلوط آب و لیموترش باعث کاهش حالت اسیدی بدن می‌شود. شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما لیموترش یکی از آلکانی‌ترین میوه‌های موجود است .

  • ژلاتین برای التیام جای زخم مناسب است و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند. اگر می‌خواهید پوستتان با طراوت و مقاوم باشد ژلاتین را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید .

  • اگر طرفدار نعناع هم نیستید می‌توانید به مرکبات فکر کنید. چند قطره لیموترش یا گریپ‌فروت داخل پارچ آبتان بچکانید. مرکبات طعم آب را بهتر، مواد معدنی آن را
    بیشتر و شما را به نوشیدن آب تشویق می‌کنند .

  • یکی دیگر از دلایل تأثیرات پروبیوتیک‌ها بر کاهش وزن را می‌توان خود مواد غذایی و ترکیبات موجود در آن دانست. دقت کنید، ماست، کفیر، حبوبات، لوبیاها، سویا، کلم همگی از منابع پروبیوتیک‌ها و از مواد غذایی پر طرفدار در کاهش وزن‌اند که محتوی بالای فیبر و کلسیم و همچنین حداقل چربی موجود در آن‌ها این مواد غذایی را به مواد غذایی موثر در کاهش وزن تبدیل کرده است .

  • مکزیکی‌ها بعد از قرار گرفتن در معرض آفتاب از این میوه به عنوان کرم استفاده می‌کنند. از این گذشته برای کاهش ترک‌های پوستی و چین و چروک نیز به سراغ این میوه می‌روند. به خاطر اینکه کاکتوس نوپال التیام‌بخش است و خواص ضدپیری دارد . از میوه‌ی کاکتوس نوپال برای ارتقای سلامت قلب و کبد نیز استفاده می‌شود. این میوه در ترکیب کپسول‌های ضداشتها نیز استفاده می‌شود. این میوه به صورت پودر و یا قرص ارائه شده است.

  • مصرف بامیه همچنین برای افرادی که از حساسیت و خارش پوست و همچنین یبوست رنج می‌برند توصیه می‌شود .

  • مارچوبه به دلیل دارا بودن ترکیباتی مانند فولات و ویتامین‌های گروه B می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری کند چون می‌تواند میزان هموسیستئین خون را کنترل کند .

  • کاهو وحشی یک آرام‌بخش ملایم است که در بی‌خوابی‌های مزمن و حاد و درمان اختلالات خواب کاربرد دارد .

  • آب میوه‌های خانواده توت‌ها در کنار تامین مقادیر فراوانی از آنتی‌اکسیدان‌ها خواص ضدالتهابی نیز دارند. با توجه به نتایج یک مطالعه اخیر، نوشیدن آب گیلاس قبل و بعد از تمرینات ورزشی دردهای عضلانی ناشی از ورزش را کاهش می‌دهد .

  • رازک گیاهی بی‌نظیر برای تسکین اضطراب است و باعث ایجاد آرامش و خواب می‌شود . از اثرات دیگر این گیاه می‌توان به بهبود اشتها، افزایش جریان ادرار، افزایش جریان شیردهی، بهبود سیستم هاضمه و ... اشاره نمود .

  • انبه برای خانم‌های باردار و افرادی که از کم‌خونی رنج می‌برند بسیار مفید است. به خاطر اینکه سرشار از آهن است. از این گذشته میزان بالای ویتامین C موجود در آن باعث جذب حداکثری آهن می‌شود . انبه حاوی فیبرهایی است که حرکات روده‌ها را تنظیم کرده و از یبوست پیشگیری می‌کند. این میوه برای کاهش التهاب مخاط معده فوق‌العاده است .

  • گیاهان دیگری که در افزایش قوای جنسی می‌توانند موثر باشند شامل: انار، انجیر، پسته، خرما، جوز بویا، کنجد، نخود، نارگیل، برنج، شاهی و خارخاسک هستند .

  • طی تحقیقی که در کشور چین در سال 1998 بر روی زنان صورت گرفت مشخص شد که مصرف مداوم چای اولانگ برای مدت 6 هفته، باعث کاهش وزن بدن می‌شود. در این مطالعه افزایش اکسیداسیون چربی‌ها فوق‌العاده بود . پلی‌فنل‌ها مواد شیمیایی هستند که گیاهان برای در امان ماندن از آسیب‌های ناشی از فتوسنتز در سلول‌هایشان تولید می‌کنند. این پلی‌فنل‌ها ترکیبات آنتی‌اکسیدانی هستند که اثرات بسیار مفیدی برای بدن دارند و باعث کاهش ریسک ابتلا به سرطان می‌شوند.

  • زانتوهومول (xanthohumol) ماده شیمیایی است که از گیاه رازک گرفته می‌شود.و اثرات مفیدی بر نشانگرهای سندرم متابولیک دارد و سندرم متابولیک که منجر به بیماری‌های قلبی- عروقی و دیابت می‌شود را کاهش می‌دهد.

  • ترکیب چای اولانگ با داروهای کاهنده قند خون به بهبود قند خون کمک می‌کند و همچنین از افت ناگهانی قند خون جلوگیری می‌نماید .

  • دانه‌های ارزن (millet) فاقد گلوتن و زودهضم‌تر از گندم هستند و به راحتی احساس سیری ایجاد می‌کنند. ارزن جزو غلات سرشار از ویتامین A محسوب می‌شود .

  • احساس خستگی مداوم می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که به میزان کافی آب نمی‌خورید. اگر در طول روز مدام خواب‌آلوده هستید و دلتان می‌خواهد چرت بزنید احساس خطر کنید. چون بدن ما از این شیوه یعنی خوابیدن، برای کُند کردن فعالیت‌هایش استفاده می‌کند تا آب بیشتری در خود ذخیره کند . بدانید که یبوست و حتی عفونت ادراری نیز می‌تواند از علائم دیگر کم آبی بدن باشد. پس تا می‌توانید آب و مایعات مفید از جمله آب میوه‌های طبیعی میل کنید .

  • گاهی افرادی که نمک کمی مصرف می‌کنند نیز در معرض بیماری‌های قلبی عروقی قرار می‌گیرند. چاره‌ی کار حفظ تعادل بین سدیم و پتاسیم بدن است که با افزایش مصرف میوه و سبزیجات ممکن می‌شود .

  • شاید یکی از علت‌های اصلی وجود مواد سمی چون سیانید در دانه‌های میوه‌ها، جلوگیری از مصرف آن توسط انسان‌ها و حیوان باشد. تا بدین وسیله این دانه‌ها محفوظ بمانند و نسل گونه‌های گیاهی تداوم پیدا کند و از تولیدمثل بازنمانند .

  • برای اینکه در طول روز دچار سردردهای میگرنی نشوید لازم است که یک صبحانه‌ی کامل میل کنید و انرژی لازم را برای شروع روزتان داشته باشید. صبحانه‌تان را با نوشیدن آب‌میوه‌هایی که در انتهای این مطلب ارائه خواهد شد تکمیل کنید. می‌توانید از میوه‌های خشک و غلات کامل برای صبحانه استفاده کنید. در واقع لازم است که بدن ما به اندازه‌ی کافی مواد مغذی دریافت کند که روزه‌ی شبانه را بشکند و انرژی لازم برای ادامه‌ی روز را داشته باشد.

  • خوشبختانه موز می‌تواند توانمندی بدن برای افزایش جذب کلسیم را بیشتر کند. توجه داشته باشید هر چه میزان جذب کلسیم در بدن بیشتر باشد استحکام استخوان‌ها هم بیشتر می‌شود . احتمالاً تصور می‌کنید که موز زرد است و نارس آن سبز؛ اما باید بدانید که در بین 500 گونه‌ی متفاوت موز برخی قرمز و برخی بنفش هستند .

صفحه‌ها