تغذیه

  • هویج خام حاوی ویتامین C و مواد معدنی زیادی است. در عوض بتاکاروتن و قندهای موجود در هویج پخته زودتر از هویج خام جذب بدن می‌شود.

  • بیماری آلزایمر در نتیجه‌ی کاهش سطح یکی از انتقال‌دهنده‌های عصبی بروز می‌کند که مریم گلی این روند را کاهش می‌دهد. به خاطر اینکه قادر است از ترشح آنزیم مسئول این تخریب جلوگیری کند.

  • مصرف پسته از ابتلا به دیابت نوع 2 پیشگیری می‌کند. زیرا وجود مقادیر فراوانی فسفر در آن باعث بهبود عدم تحمل به گلوکز می‌شود . اکثر مغزهای روغنی به عنوان همیارانی برای سلامت قلب معرفی می‌شوند. زیرا سرشار از اسیدهای چرب تک اشباع‌نشده (مانند امگا3 و امگا6) هستند.

  • برای رفع این بیماری سه گرم یا دو گرم تخم مرزه را در یک استکان آب جوش دم کرده و با کمی شکر مصرف نمایید. در صورت لزوم این کار را پس از چند ساعت تکرار کنید . بهترین دارو برای اسهال این است که جو را سه روز در آب خیس کرده و از مایع به‌دست‌آمده نوشید.

  • در روزهای خنک پاییزی صبحانه خود را با یک لیوان آب لیموشیرین تازه آغاز کنید تا از سرماخوردگی در امان بمانید. برای رفع حالت عطش کودکانی که تازه از مدرسه یا ورزش آمده‌اند، آب لیموشیرین تازه بسیار مناسب است.

  • دخترانی که در کودکی چیپس یا سیب زمینی سرخ کرده می ‌خورند در بزرگسالی بیشتر به سرطان سینه مبتلا می ‌شوند. به ازای مصرف هر وعده چیپس در هفته در سنین پیش دبستانی خطر ابتلا به سرطان سینه در سنین بالاتر افزایش می ‌یابد .

  • انار ویتامین C فراوانی دارد. در نتیجه برای بهبود سیستم ایمنی بسیار مناسب است و اثرات ناشی از افزایش سن مانند چین و چروک‌ها بر روی پوست را کاهش می‌دهد. همچنین روند پیری را کند می‌کند.

  • برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که جویدن آدامس باعث افزایش تمرکز، افزایش هشیاری، خوش خلقی و کاهش استرس و اضطراب می‌شود. به عقیده ی برخی از محققان زمانی که ما در حال جویدن چیزی باشیم استرس‌مان کاهش پیدا می‌کند.

  • کلم کیل را یک سم زدای تازه و فوق العاده بدانید. یعنی این که یک ماده ی غذایی علاوه بر تامین مواد مغذی بدن تان، آن را از شر سموم انباشته شده نیز خلاص می‌کند. این کلم حاوی یک آنتی‌اکسیدان قوی است که دستگاه گوارش را از سموم انباشته شده پاکسازی می‌کند.

  • خواص آنتی اکسیدانی پرتقال باعث کند شدن روند پیری سلول ها شده و برای ترمیم جای زخم بسیار موثر است. در واقع این میوه ی آبدار حاوی فلاونوئیدهای بی‌شماری است که باعث ارتقای قدرت سیستم سلولی می‌شود.

  • یکی از توانایی های تعریف شده برای قارچ‌ها، مخصوصا قارچ‌های سفید دکمه ای که معمولا در سالاد استفاده می شوند، توانایی آن ها در برداشت استروژن اضافی از گردش خون است که آن ها را به یک نیروی کمکی در پیشگیری از سرطان سینه تبدیل می‌کند.

  • مواد محلول در آب کاسنی دارای خواص تسکین‌دهنده سیستم عصبی مرکزی و اثرات آنتاگوتیست قهوه و چای را دارد. به احتمال زیاد لاکتوسین و مشتقات وابسته آن موجب اثرات مسکن کاسنی می‌باشند .

  • اگر می خواهید همیشه تناسب اندام تان را حفظ کنید باید حواستان به میزان قند دریافتی روزانه تان باشد. نتایج مطالعات محققان انگلیسی نشان می دهد که آب میوه ها و اسموتی های حاضری معمولا حاوی قند زیادی هستند .

  • کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری‌های قلبی، کلیوی، کبد، حملات صرع، دیابت و ترشح بیش از حد غده تیرویید که نوشابه انرژی‌زا مصرف می‌کنند بیشتر در معرض خطر آسیب‌های جسمی قرار دارند. به همین دلیل پزشکان اطفال و والدین باید کودکان و نوجوانان را از نوشیدن این نوشابه‌ها برحذر دارند .

  • مرغ نیز مانند بوقلمون سرشار از اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است که باعث ایجاد احساس آرامش می‌شود. احتمالا شما هم بعد از نوش جان کردن یک پیاله سوپ مرغ(ترجیحا دست پخت مامان) تمام یأس‌ها و دلتنگی‌هایتان را فراموش می‌کنید .

  • کدو همچنین منبع غنی از ویتامین C، پتاسیم، فیبر خوراکی، منگنز، فولات، اسیدهای چرب امگا – 3، ویتامین‌های گروه ب و مس است .

  • سس تارتار، نوعی سس سفید غلیظ است که از سس مایونز و سبزیجات ریز شده (معمولاً ترشی خیار و یا پیاز) تهیه می‌‌شود. از این نوع سس برای چاشنی انواع خوراک‌‌های ماهی، به‌خصوص ماهی و سیب زمینی سرخ‌کرده استفاده می‌‌شود . سس قارچ هم همانند سس سفید است فقط به آن تکه‌‌های قارچ اضافه می‌نمایند که در کنار غذای گوشتی مثل استیک و همبرگر و مرغ از آن استفاده می‌‌شود .

  • قبل از سرخ کردن سیب زمینی ها مقداری پاپریکا به آن ها بزنید. در این صورت بهتر طلایی شده و خوشمزه تر از آب در می آیند

  • بله . ولی اگر اصرار زیادی به تهیه خلال پوست پرتقال دارید حتما پرتقالی را انتخاب کنید که رنگ پوستش طبیعی و فاقد واکس باشد..

  • واکنش و اثرات مصرف کافئین، به عادت فرد نیز بستگی دارد. به همین دلیل معمولا افرادی که به مصرف کافئین عادت ندارند، حساسیت بیشتری نشان داده و اثرات منفی آن نیز برایشان بیشتر از دیگران است. البته سن، جنسیت و استفاده از داروهایی خاص نیز در این زمینه موثر است.

  • یکی از روش‌های مطمئن استفاده از آویشن برای کاهش ضربان قلب جایگزین کردن آن با نمک در مواد خوراکی است .

  • باید یک هماهنگی خوب بین نیازهای بدن و میوه و سبزیجات فصلی برقرار کرد. چون خلقت هر یک از این نعمت ها در فصل خاصی حکمت خود را دارد و آن حکمت ارتقای سلامت ما بنده هاست.تره فرنگی سرشار از ترکیبات گوگردی است که ضدسرطان هستند. این ماده ی غذایی همچنین حاوی خواص ضد باکتریایی و ضدویروسی قوی می باشد.

  • آندیو همچنین سرشار از فیبرهای غذایی است که باعث دفع راحت شده و با یبوست مقابله می کند؛ در نتیجه یکی از طبیعی ترین مواد غذایی برای دفع چربی های مازاد بدن نیز محسوب می شود .

  • شیره خرما، انگور، توت و انجیر چون در مقایسه با قند و شکر علاوه بر قندهای ساده و زودجذب حاوی انواع بیشتری از قندهای پیچیده و دیرجذب و قند میوه هستند به تدریج قند خون را بالا می‌برند اما مصرف زیاده از حد آن چاق‌کننده و کالری‌ زاست .

  • یکی از کاربردهای روغن میخک تسکین نفخ دستگاه گوارش است. برای این منظور 5 عدد میخک را درون یک فنجان آب در حال جوش ریخته و بگذارید برای مدت 10 دقیقه بجوشد. بعد از آنکه خنک شد، آن را بنوشید.

  • قیسی علاوه بر ویتامین‌های گفته شده، حاوی سطوح بالای آنتی اکسیدان‌ها است. مطالعات نشان می‌دهند که میوه‌جات رسیده نسبت به میوه جاتی که به طور کامل نرسیده‌اند، آنتی اکسیدان بالاتری دارند. بنابراین قبل از خشک کردن زردآلو برای تهیه قیسی، از رسیده بودن آن اطمینان حاصل کنید.

  • طبق پزشکی سنتی، پاک‌کننده ی دماغ، مسهل صفرا، بلغم خام و زردآب است و برای لقوه، فلج، صرع، کزاز، سردرد، دردهای مفاصل، نقرس، سیاتیک، سرفه ی سرد، تنگی نفس، گازها، استسقاء، یرقان سیاه، بواسیر، خرد کردن سنگ کلیه و مثانه، قاعده‌آور و ازدیاد ترشح ادرار نافع است .

  • يکي از مهم ترين دلايل مرگ افراد، بيماري هاي قلبي هستند. متخصصان تغذيه داشتن رژيم متعادل، مصرف کم چربي هاي اشباع، مصرف زياد ميوه ها و سبزيجات تازه، مصرف زياد ماهي، مصرف کم شکر، مصرف زياد فيبر و مصرف کم کالري را براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري ها توصيه مي کنند.

  • ذاهایی که می خوریم علاوه بر اینکه در تناسب اندام ما تاثیر بسزایی دارند بلکه در هوش و تقویت حافظه نیز بسیار موثرهستند.پس بهتر است غذاهایی را بخوریم که هوشمان را زیاد کنند.

  • صنعت آرايشي آمريكا بيش از 32 ميليون دلار در سال 2004 درآمد كسب كرده است. ارقام مشابهي هم براي كشورهاي ديگر توليد كننده اين محصولات وجود دارد.

  • چند نوشيدني سالم و گوارا را به شما پيشنهاد مي کنيم که علاوه بر لذت نوشيدن آنها،سلامت و زيبايي اندام شما نيز حفظ خواهد شد و خبر خوش اينکه، حتي موجب کاهش وزن و خوش فرم شدن شکم نيز مي شوند.

  • ۵ راه برای جلوگیری از اشتها و گرسنگی کاذب =انرژی‌تان پایین آمده، شکمتان به سر و صدا افتاده است و اخلاقتان هم از یک فرد مهربان و دوست‌داشتنی به فردی عصبی و تندمزاج تبدیل شده‌.

  • مصرف بیش از حد كافئین كه در چای سبز و بعضی از عصاره های آن وجود دارد در بعضی از افراد باعث علائمی مانند عصبانیت، بی خوابی و بیقراری می‌شود.

  • احساس درد حس ناخوشايندي است که حتي بعضي مواقع باعث مختل شدن فعاليت هاي طبيعي و روزانه فرد مي شود.

  • نوشیدن چای ترش سبب کاهش فشار خون، کنترل کلسترول خون و آرام‌بخشی می‌شود.
    چای و قهوه از جمله نوشیدنی‌های گرم و متداولی هستند که میزان مصرف آن‌ها بسیار بالا است

صفحه‌ها