تغذیه

  • مواد لازم:
    کنسرو ماهی 1 قوطی
    خیارشور 75 گرم
    آبلیمو 1 تا 2 قاشق غذاخوری
    نمک و فلفل به میزان لازم
    نان تست به میزان لازم
    سس مایونز 3 قاشق غذاخوری

  • مواد لازم:
    فلفل دلمه ای زرد و قرمز هر کدام 1 عدد
    زرده تخم مرغ 2 عدد
    روغن جامد 2/1 پیمانه
    آرد 3 قاشق غذاخوری
    آبلیمو 2 قاشق غذا خوری
    آرد سوخاری 3 قاشق غذاخوری

  • مواد لازم:
    پیاز 1 عدد متوسط
    سیر 2 حبه
    آبلیمو 1 قاشق غذاخوری
    نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
    پودر فلفل قرمز کمی
    تخم مرغ 1 عدد
    ماهی تازه 2 قطعه

  • مواد لازم برای ۲ نفر:
    فیله ماهی شیر 500 گ
    زعفران ( ترجیحاً نسائیده ) مقداری
    مرزه و ترخان و رزماری یا سبزی معطر به دلخواه خرد و ساطوری شده نصف فنجان

  • مواد لازم:
    خمیر میل فوی 500 گرم
    تن ماهی 2 قوطی
    گشنیز و شوید خرد شده 50 گرم
    سیر رنده شده 2 حبه
    زنجبیل رنده شده 1 ق چ
    گردو خرد شده 50 گرم

  • مواد لازم:
    ماهی=2 کیلوگرم(از نوع ماهیهای شیر،سنگسر،هامور یا شوریده)
    پیاز متوسط=3 تا 4 عدد
    گشنیز=1 کیلوگرم
    شنبلیله=250 گرم
    تمبر هندی=200 گرم

  • مواد لازم برای 4 نفر:
    ماهی کلن یا فیله ماهی یا شیرماهی=4 قطعه به قطر 2 سانتیمتر که گرد و منظم بریده شده باشند.
    پیاز متوسط=3 عدد
    فلفل ریز تند=2 عدد

  • مواد لازم برای 6 نفر:
    میگو=نیم کیلو
    گوجه فرنگی رسیده=نیم کیلو
    پیاز سرخ شده=2 قاشق سوپخوری
    برنج=750 گرم
    تخم مرغ=4 تا 5 عدد
    سیر کوبیده شده=2 تا 3 برگ

  • مواد لازم:
    پیاز متوسط=3 عدد
    فلفل دلمه ای سبز=1 عدد
    زنجبیل نرم شده=1 قاشق چایخوری
    سیر تازه له شده=1 قاشق چایخوری
    نمک=1 قاشق چایخوری

  • مواد لازم:
    کنسرو تن ماهی یک عدد.
    نصف پیمانه برنج شسته شده.
    دو حبه سیر خرد شده.
    یک عدد پیاز متوسط.
    دو عدد گوجه فرنگی متوسط.

  • مواد لازم:
    ماهی سرخو یا سفید متوسط=1 عدد
    کره یا روغن زیتون=یکصد گرم
    حلقه لیمو ترش و گوجه فرنگی=بمقدار زیاد برای تزئین
    آبلیمو=1/2 فنجان

  • مواد لازم:
    ▪ پرتقال: ۱ عدد؛
    ▪ سس سویا: ۲ قاشق چایخوری؛
    ▪ عسل: ۲ قاشق چایخوری؛
    ▪ سرکه سفید: ۲ قاشق چایخوری؛

  • مواد لازم :
    ماهی کپور ۵۰۰گرم
    ماکارونی یک بسته
    پیازداغ ۵ قاشق سوپ خوری
    سیر ۴ حبه رنده شده
    رب گوجه فرنگی به مقدار کافی
    روغن ۲ قاشق سوپ خوری

  • مواد لازم:
    ماهی چرخ شده ۶۰۰گرم
    نمک وفلفل وزعفران به مقدارکافی
    سیب زمینی ۳۰۰گرم
    تخم مرغ ۲عدد
    لپه ۱۵۰ گرم
    سیر ۵۰گرم
    تره , گشنیز, شنبلیله ۲۰۰گرم

  • موادلازم:
    فلفل سبزدلمه ای بزرگ ۸عدد
    ماهی فیتوفاگ , آمور ,کپور یک کیلوگرم
    سبزی(جعفری,گشنیز,شوید,تره ,نعنا,شنبلیله) یک کیلوگرم
    پیازبزرگ ۲عدد

  • مواد لازم:
    میگو به مقدار دلخواه
    ماکارونی یک بسته
    پیازداغ ۵ قاشق سوپ خوری
    سیر ۴ حبه رنده شده
    رب گوجه فرنگی به مقدار کافی
    روغن ۲ قاشق سوپ خوری

  • مواد لازم:
    آرد ۲تا۳ قاشق به تعدادتکه های ماهی
    سوپ خوری
    گوجه فرنگی ریز ۴ تا ۵ قاشق سوپ خوری
    روغن به میزان کافی
    ماهی کپور ۸۰۰گرم

  • موادلازم:
    ماهی آمور,فیتوفاگ ,کپور یک کیلوگرم
    لپه ۲/۱ لیوان
    جعفری یک استکان ساتوری
    برنج ۲/۱ لیوان(خیسانده)
    پیاز ۲عدد(خردشده وتفت داده شده)

  • موادلازم :
    آرد گندم ۶۰گرم
    ماهی پرورشی یک کیلوگرم
    آبلیمو ۲ قاشق سوپ خوری
    سیب زمینی ۴عدد(نیم کیلو)
    سس ماهی یک لیتر
    نمک وفلفل بمیزان لازم

  • مواد لازم:
    ماهی آمور,فیتوفاگ ,کپور ۱کیلو
    سیب زمینی درشت نیم کیلو
    گوجه فرنگی گوشتی نیم کیلو
    پیاز درشت ۳عدد
    هویج درشت ۳عدد
    ادویه وفلفل وسیر بمیزان لازم

  • اجرای این رژیم گیاهی ۲۱ روزه بسیار آسان، و طعم و مزه‌ی آن هم راضی کننده است. برای اینکه منوی غذایی شما در این رژیم، متنوع و جالب باشد، می‌توانید در بین دستور پخت غذاها چرخی بزنید و چندین گزینه را که مواد اولیه‌ی تقریباً مشترکی دارند را انتخاب کنید.
    دچار کمبود نشوید

  • دیابت روی روش سوخت و ساز قند در بدن تاثیر می‌گذارد. خرید مواد غذایی می‌تواند به شما کمک کند برای یک رژیم دیابتی، انتخاب غذای سالمی داشته باشید. برنامه‌ی ملی آموزش دیابت توصیه می‌کند که در ابتدا یک لیست از مواد غذایی و یک برنامه تهیه کنید تا بتوانید غذایی که می‌خورید را کنترل کنید.

  • این مواد غذایی می‌توانند به کند شدن روند پیری، جلوگیری از بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

        بادام درختی

  • طرز غذا خوردن ما می‌تواند بر چگونگی بالا رفتن سنمان تاثیر بگذارد. اما لازم نیست که برای استفاده از مزایای ضد پیری، خودتان را از طعم‌های مورد علاقه‌تان محروم کنید.

    سرخط خبرها این بود: محققان تشخیص داده‌اند که یک رژیم غذایی بسیار کم کالری می‌تواند تا ۴۰ درصد یا بیشتر زندگی را طولانی کند.

  • چربی حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف و موادغذایی که موجب کاهش کلسترول LDL می‌شوند را جایگزین کنید .

  • اگرچه ارتباط بین مصرف نمک و فشار خون بالا مشخص است اما مکانیسم اصلی آن، چندان روشن نیست. یک مطالعه جدید روی موشها نشان می‌دهد که مصرف نمک زیاد در طولانی مدت، مانع کار مدارهای مغزی می‌شود که بطور معمول، فشار خون بالا را کنترل می‌کنند.

  • مواد غذایی مناسب می‌توانند از بیمار شدن شما جلوگیری کنند و اگر بیمار شدید، باعث بهبود سریعتر شما شوند. در زیر توضیح می‌دهیم که چطور سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنید و به بدنتان کمک کنید تا با عوامل بیماریزا مقابله کند.

  • چند رژیم را می‌توانید نام ببرید؟ براساس مدت، سلامتی، و ترکیبات غذایی، لیست بی‌پایانی از برنامه‌های کاهش وزن وجود دارد. اما مطمئنا یکسان نیستند.

  •  

    قبلاً در مورد روزه‌ی متناوب دو مقاله خوب را منتشر کرده بودیم. آیا آنها را خوانده‌اید؟

        روزه متناوب چیست؟
        روزه‌ی متناوب و تاثیر آن در کاهش وزن

    حالا با مجله سلامت همراه شوید تا ۵ شیوه روزه متناوب رایج را برای‌تان معرفی کنیم.

  •  

  • شاید شما هم جزو افرادی باشید که به هنگام تماشای تلویزیون دوست دارند از تنقلاتی همچون چیپس، پفک ، نوشابه یا پیتزا استفاده کنند.

  • با استفاده از یک برنامه منظم و صحیح شما می‌توانید در ۲۸ روز وزن خود را کم کنید. حتما شما نیز روزانه برنامه‌های تمرینی سختی را دنبال می‌کنید،تمرینات کاردیو را انجام می‌دهید و به دنبال کاهش وزن خود هستید.

  • رژیم غذایی MIND

  • اگر شما به دنبال نتایج بهتری از برنامه تناسب اندام خود هستید، باید بدانید که چگونه میان وعده سالم­تر و ورزش بیشتر داشته باشید. مهم نیست که شما میخواهید وزن کم کنید و یا ماهیچه بسازید یا سلامت خود را ارتقا دهید ، میان وعده سالم­تر همیشه کمک کننده است.

  • اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد کاهش وزن را دارند و نمی‌توانند خوردن مواد شیرین را کنار بگذارند باید در این مقاله همراه ما باشید. در حالیکه کاهش مصرف مواد شیرین می‌تواند برای کاهش وزن موثر باشد اما دست کشیدن از دسر کار آسانی نیست.

  • اگر به دنبال زندگی طولانی و سالم هستید باید از همین امروز در نحوه غذا پختن و البته غذا خوردنتان تجدید نظر کنید و به سمت غذاهای سالم تغییر جهت دهید.

  • اگرچه این موضوع ممکن است همانند داستان فیلم‌های علمی تخیلی باشد اما محققان دریافته اند که برخی از ترکیبات می‌توانند اثر زمان را با بهبود متابولیسم بدن؛ افزایش انرژی و بهبود مقاومت به انسولین معکوس کنند. خبر خوب این است که چنین ترکیباتی را می‌توان در میوه‌ها و سبزیجات پیدا کرد.

  • پدیده‌ایی موسوم به روزه‌ی متناوب معمولا در زمره محبوب‌ترین گرایشات در زمینه‌ی سلامتی و تندرستی است.

    این پدیده شامل چرخه‌ایی متناوب از روزه‌داری و خوردن است.

  • رژیم غذایی

  • آیا در این زمستان می خواهید به وزن ایده آل خود برسید و چربی های شکمتان را آب کنید؟ با مجله سلامت همراه شوید تا با ۱۵ ماده غذایی عالی برای کاهش وزن در زمستان آشنا شوید:

        پستوی دانه کدوتنبل:

  • تعداد آمریکایی‌هایی که از رژیم غذایی بدون گلوتن استفاده می‌کنند از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ سه برابر شده است. اما در همین بازه زمانی افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک بودند و تشخیص داده شده اند تا ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

  •  

    در رژیم مدیترانه‌ایی غذاهای سنتی کشورهایی از قبیل ایتالیا و یونان گنجانده شده که مردم در در سال‌های ۱۹۶۰ مصرف می‌کردند.

    محققان خاطر نشان می‌کنند که این مردم در مقایسه با امریکایی‌ها به طرزی استثنایی سالم‌تر بودند و خطر ابتلا به بیماری‌های مهلک در آن‌ها بسیار پایین بود.

  • آخرین “رژیم غذایی” که در رسانه‌ها پدیدار شد، رژیم غذایی شمال اروپا یا نوردیک خوانده می‌شود. طرفداران این رژیم غذایی ادعا می‌کنند که شما می‌توانید سلامت خود را با خوردن مواد غذایی “نوردیک” بهبود بخشید. این غذاهای سنتی معمولا از سوی مردم کشورهای اسکاندیناوی مصرف می‌شوند.

  • خیلی از افرادی که با گاستریت یا ورم معده دست و پنجه نرم می‌کنند به دنبال یک رژیم غذایی مناسب هستند. آنها بعد از آزمودن بسیاری از داروهای متداول گوناگون که توسط پزشکان متخصص تجویز می‌شود، اقدام به جستجوی رژیم غذایی مناسب می‌کنند.

  •  

    رژیم غذایی گیاهخواری

    با پیروی از رژیم گیاهخواری از شکل‌گیری پلاک‌ در رگ‌های خونی جلوگیری نمائید و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهید.

    با پیروی از رژیم گیاهخواری، مصرف کلسترول را به طور کامل از برنامه‌ی غذایی خود حذف خواهید نمود.

  • ثابت شده که کمبود مواد مغذی ضروری، برای سلامت روانی نقشی تعیین‌کننده دارد و ممکن است منجر به افسردگی شود.

  • برای باردار شدن تلاش می‌کنید؟ شاید باید یک قرار شبانه در فروشگاه مواد غذایی بگذارید. گرچه هیچ کس هرگز با خوردن سالاد سالمون باردار نشده، اما پژوهشگران معتقدند آنچه می‌خورید می‌تواند در توانایی شما برای باروری موثر باشد.

  •  

    رژیم غذایی سالم دش DASH-diet-heart

    رژیم غذایی DASH بر مقدار غذا، خوردن انواع مواد غذایی و دریافت مقدار مناسب مواد مغذی تاکید دارد. ببینید DASH چطور می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و فشار خون را کاهش دهد.

  • آیا تا کنون نسبت به غذاهایی که می‌خورید فکر کرده‌اید؟ آیا نسبت به خرید برخی از غذاها احساس گناه داشته‌اید؟ در این مقاله قصد داریم اشتباهات رایجی که شما در خوردن مرتکب می‌شوید را بیان کنیم.
    عادت‌های بد غذایی ۱: ما اطراف خود را با غذاهای مختلف پر کرده‌ایم:

  • حتما شما هم شنیده‌اید که خوردن میوه و سبزیجات برای کاهش وزن بسیار موثر و مفید است. این موضوع کاملا درست است اما در برخی از مواقع مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند حس گرسنگی را بیشتر کند.

صفحه‌ها