تغذیه

  • این رژیم، نسخه‌ی بزرگ‌تر و بدتر رژیم پالئو است و به ورزشکاران ستاره‌ای مثل “لبران جیمز” کمک کرد تا وزن کم کنند. اما آیا رژیم کتوژنیک برای بقیه‌ی ما نیز مناسب است؟

  • ماست به لطف پروتئین، پروبیوتیک و تطبیق پذیری در فرآیند آشپزی، برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. اگر شما بتوانید تنها یک محصول لبنی را در تمام عمر خود مصرف کنید، باید اولین و آخرین گزینه انتخابیتان ماست یونانی باشد.

  • رژیم‌های بر مبنای پروتئین مانند رژیم پالئو یا اتکینز، این روزها محبوبند، اما تحقیقات نشان داده‌اند که چنین استراتژی‌های غذایی، شاید آنچنان که بنظر می‌رسد هم سلامت نباشند.

  • فرض کنید به دوستان خود بگویید رژیم غذایی جدیدی پیدا کرده اید که در آن می‌توانید با خوردن کربوهیدرات وزن خود را کم کنید. مطمئننا هیچ کس صحبت شما را باور نخواهد کرد. اما این موضوع واقعیت دارد. بیشتر بازیگران و افراد مشهور از این رژیم غذایی برای کاهش وزن خود استفاده می‌کنند.

  •  

    در این مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین اسموتی‌های کاهش دهنده وزن و از بین برنده چربی شکمی را معرفی کنیم. این اسموتی‌ها به سادگی تهیه می‌شوند و سرشار از ویتامین و مواد مغذی هستند. در این مقاله همراه ما باشید تا این اسموتی‌ها را با هم مرور کنیم.
    اسموتی لاغری انبه:

  • رژیم غذایی دیابت بسیار حساس و مهم است و افراد دیابتی باید کاملاً مراقبت آن چیزی که در طول روز میخورند باشند.

  • هنگامی که به تصمیمات سال جدید فکر میکنیم، رژیم غذایی بهتر در صدر لیست ما قرار می گیرد. اما بهترین رژیم غذایی چیست؟ یک هیئت از کارشناسان بهداشتی، بهترین رژیم های غذایی سال ۲۰۱۸ را اعلام کردند.

    برآورد شده است که حدود ۴۵ میلیون نفر در امریکا هر ساله با هدف کاهش وزن، رژیم غذایی می گیرند.

  • در چند سال گذشته کربوهیدرات‌ها مقصر اصلی چاقی و بیماری‌هایی همچون دیابت، بیماری‌های قلبی وسایر موارد شناخته شده اند. به لطف داستان‌های موفقیت آمیزی که در مورد رژیم غذایی غنی از پروتئین وجود دارد، بیشتر افراد بر این باورند که حذف کلی کربوهیدرات‌ها می تواند به کاهش وزن کمک کند.

  • طرفداران خوردن غذاهای سالم اغلب به مردم توصیه می‌کنند که “رنگین کمانی بخورند.”این عبارت یک راه ساده است برای این که یادآوری کند میوه‌ها و سبزیجات مختلف در وعده‌های غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز را تامین خواهند کرد.

  • هیپوگلیسمی، کاهش قند خون می باشد که باعث سردرد، ضعف و نگرانی می شود. رژیم غذایی مناسب برای درمان هیپوگلیسمی چیست؟

    در این مقاله برنامه غذایی مناسب هیپوگلیسمی و نکات دیگر برای مدیریت این بیماری ذکر شده است.
    هیپوگلیسمی چیست؟

  •  

  • سلامت کبد به صورت مستقیم با آنچه میخورید در ارتباط است اگر یک رژیم غذایی سالم و مغذی داشته باشید میتوانید سالها از سلامت کبد خود لذت ببرید و در صورتی که با مشکل کبدی مواجه هستید نیز میتوانید با تغییر سبک زندگی و استفاده از رژیم غذایی سالم به بهبود وضعیت کبد خود کمک کنید.

  • آیا می شود بتوانید زیاد غذا بخورید و وزن کم کنید؟

  • شاید بخواهید ۱۰ پوند وزن کم کنید یا ۱۰۰ پوند. شاید حمله قلبی داشته اید و باید رژیم غذایی خود را عوض کنید. یا شاید وزن کم کرده اید و می خواهید مجددا افزایش وزن نداشته باشید.

  • دوران بارداری یکی از دوران‌هایی است که باید مطمئن شوید تمامی مواد مغذی مورد نیاز کودک و خودتان را دریافت می‌کنید. نبود مواد مغذی کافی باعث می‌شود جنین با مشکلات توسعه‌ای مواجه شود. در حالیکه همه مواد مغذی برای سلامت شما و کودکتان ضروری است، نیاز به برخی از آن‌ها بیشتر از قبل حس می‌شود.

  • حتما شما نیز به طور منظم به باشگاه می‌روید، تمرینات دراز و نشست فراوانی انجام می‌دهید و بیشتر اوقات خود را بر روی تردمیل می‌گذرانید اما شکم شش تکه ای ندارید. بیشتر افراد بر این باورند که شکم شش تکه بر اساس مواد غذایی که مصرف می‌شود به وجود می آید.

  • با این برنامه غذایی سالم بدون قرص و دارو سردردهای خود را تسکین دهید.

  • با داشتن یک رژیم کم کلسترول، خطر حمله و سکته قلبی را کاهش دهید.

    استفاده از چربی‌های خوب مثل روغن زیتون می‌تواند به کنترل سطح کلسترول کمک کند.

    انتخاب‌های هوشمندانه وتغییر در نوع چربی که مصرف می‌کنید باعث می‌شود کلسترول را تحت کنترل بگیرید‌.

    رژیم غذایی

  • مواد غذایی ضد پیری را به لیست غذایی‌تان اضافه کنید و سپس بخورید، بنوشید و جوانتر بمانید.

    میشل پرومائولایکو، سردبیر ارشد سابق Women’s Health و نویسنده کتاب “۲۰پوند جوانتر” است.

  • اگر می‌خواهید طبق بهترین نکات تغذیه‌ای ، رژیم غذایی خود را پیش ببرید پس این مقاله را با دقت بخوانید.

        مقدار زیادی آب یا نوشیدنی بدون کالری بنوشید

  • آیا نمی‌توانید ۱۰ پوند اضافه وزن باقی مانده‌تان را کم کنید؟ یا کلا در کاهش وزن مشکل دارید؟ احساس شما را درک می‌کنیم. زمستان، فصل مناسبی برای اینکار نیست. شاید گیاهخواری، مشکل شما را حل کند.

  • اگر میخواهید شکم شش تکه داشته باشید ، ورزش خالی کافی نیست باید در کنار تمرین سنگین رژیم غذایی مناسبی هم داشته باشید در این مقاله ما ۸ ماده غذایی فوق العاده را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌تواند به شما در هدفتان کمک کند.

        آووکادو

  • میان وعده یکی از موارد مهمی است که می‌تواند نقش قابل توجهی در سلامت افراد داشته باشد. زمانی که در مورد میان وعده صحبت می‌کنیم بیشتر افراد به چیپس، پفک و سایر تنقلات فکر می‌کنند. اما منظور ما از میان وعده موارد سالمی است که می تواند تاثیر خوبی بر روی بدن داشته باشد.

  • قند، به خودی خود سمی نیست و بدین منظور ساخته نشده است. قند ماده‌ایست کاملا کاربردی در بسیاری از غذاها، کاربرد آن محدود به شیرین نمودن غذاها نمی‌شود، بلکه نقش یک ماده‌ی نگهدارنده‌ طبیعی در غذاهایی مانند مربا را ایفا می‌کند و یا بخشیدن رنگی قهوه‌ای و زیبا به سطح نان.

  • می‌خواهید اعتیادتان به قند را ترک کنید؟ حتی اگر تصور کنید که ترک این لعنتی غیر ممکن است باز هم می‌توان آن را کنار گذاشت.

  • آیا تا به حال با شکم خالی در باشگاه ورزش کرده‌اید؟ تغذیه شما، قبل و بعد از تمرینات ورزشی‌ می‌تواند کارایی شما را کاهش یا افزایش دهد. خواه طرفدار پیاده‌روی صبح زود باشید یا کلاس پیلاتس، آنچه مهم است تامین مواد غذایی مورد نیاز بدنتان می‌باشد.

  • همه ما خوردن شیرینی را دوست داریم. در موقعیت‌های مختلف نیز خود را با خوردن شیرینی سرگرم می‌کنیم و از آن لذت می بریم. اما مشکل اینجاست که برای بیشتر افراد شکر و قند به یک هوس تبدیل می شود و نمی‌توانند در برابر آن مقاومت کنند.

  •  

    حتما شما نیز موارد زیادی درباره رژیم غذایی سرخپوشان شنیده اید. حالا سوال اینجاست که رژیم غذایی سرخپوشان چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم پس با مجله سلامت همراه شوید:
    رژیم غذایی سرخپوشان چیست؟

  • هنگام مهیا‌ کردن یک وعده‌ی غذایی ممکن است متوجه نباشید چقدر آسان است که، مواد غذایی مورد‌ نیاز بدنتان را در آن بگنجانید. با گنجاندن تمام مواد‌ غذایی در برنامه روزانه، منافع زیادی از جمله سلامتی، زیبایی و انرژی بدست می‌آورید.

  • ما در این مطلب قصد داریم چند دستورالعمل کاملا رضایت بخش و موردعلاقه شما را برای درست کردن اسموتی هایی متناسب با رژیم کتوژنیک بیان کنیم. با ما همراه باشید.
    چگونه یک کتو اسموتی را درست کنیم؟

  •  

    بسیاری از رژیم‌ها از گذشته تا کنون معروف بوده‌اند. آن‌ها سال‌ها پیش معروف شده‌اند اما مردم هنوز از آن‌ها پیروی می‌کنند و هنوز هم نتیجه می‌گیرند.

    برخی از رژیم های غذایی محبوب:

  • نخودسبز اگرچه از نظر اندازه کوچک می‌باشد اما دارای ارزش تغذیه‌ای زیادی است و اگر به رژیم غذایی روزانه اضافه شود سبب تقویت و سلامت ناخن‌ها می‌گردد.

    کیک ماهی

    مواد لازم برای 6 نفر

  • این سوپ گرم برای کسانی که سرماخورده‌اند بسیار مفید است...

    سوپ فلفل دلمه‌ای

    مواد لازم برای 4 نفر:

    فلفل دلمه‌ای قرمز                  5 عدد

    روغن زیتون                             1 قاشق سوپ‌خوری

    چیلی قرمز خردکرده                1 عدد

  • تاكنون بیش ترین تحقیق درباره دانه انگور، در فرانسه به چاپ رسیده، با این حال دانه انگور همیشه در وهله دوم تجویز می شد.

  • گروه دم نوش های طبیعی که به صورت گیاهان که حالت دارویی دارند مانند گل گاوزبان، زعفران، مصرف آنها خوب است و خواص درمانی دارد.
    اگر از خواص درمانی بعضی از داروها آگاهی نداشته باشیم ممکن است دچار مشکلاتی شویم.

  • زيتون هم مثل همان فلفل دلمه‌اي است و سبز و سياهش تفاوت تغذيه‌اي چنداني با هم ندارند. به شرطي که رنگ سياه زيتون به‌دليل دستکاري‌هاي صنعتي و غيرمجاز نباشد، مي‌توان گفت زيتون سياه و سبز هيچ تفاوت محسوسي با هم ندارند.

  • انگور هم لاغر كننده است و هم چاق كننده . بدین گونه كه اگر انگور را از صبح تا ظهر ، خالی میل كنید لاغر كننده است و اگر آن را همراه با غذا میل كنید چاق كننده است .

  • چای نوشیدنی مفیدی برای تصفیه خون از طریق ازدیاد ترشحات کلیوی است ، به هضم غذا کمک می کند، سبب نشاط ، بیداری و مانع خواب آلودگی می شود. برای نقرس و اسکوربوت نیز مفید است.

  • بررسی های علمی نشان داده است که ویروس ها نمی توانند در عصاره سیب مدت زیادی زنده بمانند. برای مقایسه قدرت ویروس کشی سیب با عصاره 18نوع میوه دیگر در آزمایشی معلوم شد که عصاره سیب،انگور و چای دارای قوی ترین امکان نابودی ویروس ها هستند. پژوهشگران متوجه شده اند اشخاصی که بیشتر از دیگران سیب می خورند ،کمتر به سرماخوردگی و ناراحتی های قسمت فوقانی دستگاه تنفسی شامل عفونت های مربوط به بینی،حنجره و نای مبتلا می شوند.

  • گرچه قریب به 400 سال پیش از تولد مسیح ، تئوفراست از لیمو سخن گفت ،اما تنها در قرن چهارم میلادی ، هنگامی که جنگجویان مسیحی در جنگ های صلیبی به فلسطین رسیدند، لیمو را دیدند که در باغ های آن سرزمین کشت شده بود .پلین، گیاه شناس معروف ، لیمو را به عنوان پادزهری قوی می شناخت . نظریه پلین در پایان قرن دوم مسیحی دوباره بررسی شد و به اثبات رسید و معلوم گشت که لیمو واقعاً سموم بدن را از بین می برد .

  • یکی ازبهترین موادغذایی درجهان ماهی ودیگر فرآورده های دریایی است. این دسته ازمواد غذایی برای عملکرد خوب مغز وقلب وعروق و کلا برای تمامی اعضای بدن مناسب هستند. خوبست بدانیم ماده ای درچربی ماهی وجود دارد که باعث پایین آمدن کلسترول خون ومحافظت قلب وجداره عروق می شود.

  • اخیراً از فواید بسیار چای سبز صحبت های زیادی می شود و حتی چای را بهترین نوشیدنی پس از آب می دانند . چای محتوی میزان کمی از رنگدانه ها ، مثل کافئین و ... است . چای سیاه و چای سبز هر دو از گیاه واحدی به دست می آیند.تفاوت دراین است که برای تهیه چای سبز برگها را بخار داده ، گرد می کنند و سپس آنرا خشک می نمایند . ولی برای تهیه چای سیاه برگها ، خشک شده ، تخمیر شده و برشته می شوند یعنی فرآیند بیشتری به روی چای صورت می گیرد.

  • تا بخواهید سرشار از ویتامین هاىA , B , C , E هست و به قدرى آهن و فلزات مفید دیگر دارد كه هضمش را سنگین كرده ، و كمى نفاخ به نظر مى رسد

  • بیشتر افراد فکر می کنند، همه میوه ها و سبزی های خام، محتوی مواد مغذی بیشتری است اما نتیجه یک مطالعه نشان داد هویج پخته شده ، آنتی اکسیدان های بیشتری از هویج خام دارد. پختن هویج همراه با مقدار کمی روغن میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن بنامهای بتاکاروتن و اسید فنولیک را افزایش می دهد. در حین فرآیند پخت دیواره سلولهای گیاهی بافت هویج شکسته شده در نتیجه جذب آنتی اکسید موجود و سایر مواد شیمیایی مفید آن افزایش می یابد . با اضافه کردن کمی روغن به هویج پخته، مواد محلول در چربی آن راحتر جذب می شود. همچنین پختن گوجه فرنگی و اضافه کردن روغن به آن در حال پخت جذب لیکوپن موجود در آن را افزایش می دهد.

  • مطالعات زیادی نشان داده است که افراد با خوردن مقادیر زیادی گوجه فرنگی، کمتر به حملات قلبی و سرطان هایی مثل سرطان پروستات، سینه، ریه، معده، لوزالمعده، روده ، دهان و گردن مبتلا می شوند. البته این گفته به این معنا نیست که شما در هر وعده غذایتان گوجه فرنگی بخورید.گاهی اوقات پختن مواد غذایی باعث کاهش ویتامین ها یا سایر مواد مغذی موجود در آنها می شود ولی در مورد گوجه فرنگی این مطلب صدق نمی کند و گوجه فرنگی پخته بهتر از گوجه فرنگی خام است.

  • تمامی دانه ها دارای مقدار زیادی پروتئین، املاح، ویتامین، فیبر و رنگدانه های گیاهی هستند. همچنین روغن های گیاهی و كربوهیدرات موجود در آنها، منبع انرژی خوبی جهت نیاز كودكان می باشند.دانه هایی مثل آجیل، زیتون، ذرت، پنبه دانه، دانه كتان و لوبیای سویا دارای مقادیر زیادی چربی های غیر اشباع چند گانه( پلی) و مونو( با یك باند دو گانه) می باشند.

  • كرفس گیاهی است علفی، به ارتفاع 20 تا 60 سانتی متر كه ساقه ای منشعب دارد . برگ های آن شفابخش و ضخیم و گلهای آن كوچك و به رنگ سفید یا سفید مایل به سبز است . قسمت مورد استفاده این سبزی قسمتهای مختلف آن به ویژه ریشه و برگ آن است .در بسیاری از مناطق ایران از جمله در سیستان ، خوی و بند عباس می روید.
    رسول خدا فرمود : به خوردن كرفس عادت كنید ، زیرا این سبزی خوراك پیامبران بوده ا ست .

  • نوشیدنی ها، بخش مهمی از مواد غذایی مورد نیاز روزانه ما را تشكیل می دهند. آشامیدنی ها از خواص ویژه ای برخوردار بوده و تأثیر خاصی بر روی كلیه سیستم بدن می گذارند.همانگونه كه انتخاب یك نوشیدنی به جا و مغذی ، تأثیر مطلوبی در بهبود سلامت شخص دارد، عدم توجه در انتخاب آن زیان های فراوانی را در بر خواهد داشت. انتخاب آشامیدنی ، باید با نوع آب و هوا تناسب داشته باشد. نوشیدنی سرد در سرما و نوشیدنی گرم در گرما لذت بخش نیست، زیرا نوشیدنی ها موجب تغییر درجه حرارت پوست می شوند.

  • نوشیدن چای از آسیب دیدن سلولهایی كه منجر به سرطان، بیماری قلبی و دیگر بیماریها می شوند، جلوگیری می كند.یك متخصص تغذیه از دانشگاه بوستون گفت:« چای یك نوشیدنی گیاهی مفید تلقی می شود. چای حاوی موادی به نام فیتوكمیكال است، این تركیبات به عنوان آنتی اكسیدان عمل می كنند و با صدمات حاصل از رادیكال های آزاد، مقابله می كنند. رادیكال های آزاد، ذرات بارداری هستند كه از طریق نور خورشید، مواد شیمیایی، بعضی از غذاها و استرس به وجود می آیند.»

  • بتا كاروتن موجود در زرد آلو مانع پینه بستن و خشك شدن پوست می شود. وقتی پوست بدن ، پوسته پوسته شده و سفید یا خاكستری رنگ می شود نشانه كمبود بتا كاروتن است. بتا كاروتن مثل یك پوست طبیعی از داخل اثر می كند.

صفحه‌ها